Mens priserne på en bred vifte af varer, især fødevarer, har været på en stigende kurs i det seneste stykke tid, har Kvickly Varde valgt en anderledes tilgang.
Varehuset, der er en del af Coop-koncernen, har besluttet at lette byrden for deres kunder ved at skrue prisen ned på flere varer i deres sortiment, skriver GoVarde.dk.
"Vi har nu mulighed for at skrue prisen ned på flere varer i vores sortiment, så du får mere for dine penge, hver gang du handler hos os," siger varehuschef Simon Eriksen.
Og dette gælder for hele kæden.
Kvickly har nemlig indført prisprogrammet ”Discountmatch”, hvor de matcher priserne på 500 varer med normalpriserne hos de tre kendte discountkæder: Netto, Rema 1000 og 365discount.
"Vi indsamler priser hver uge. Hvis vi konstaterer, at normalprisen på en eller flere af de 500 varer er lavere hos Netto, Rema 1000 og 365discount, retter vi prisen i vores butikker. Prisen tilrettes senest en uge efter prissammenligningen," forklarer varehuschefen.
Det er dog ikke kun Kvickly, der garanterer ”Discountmatch”.
I SuperBrugsen, der ligesom Kvickly hører under Coop, bliver prisen også rettet ned, hvis den lavere i en af de ovennævnte discountkæder.
Varerne i ”Discountmatch” udskiftes løbende i forbindelse med sortimentsændringer, udskiftning af leverandører og lignende.