WorkAway.dk vil lave arbejdsrejser for små og mellemstore virksomheders marketingafdelinger

WorkAway har været kendt for arbejdsrejser for iværksættere, særligt iværksættere med små eller enkeltmandsvirksomheder. Nu vil WorkAway også til at tilbyde ture til lidt større virksomheder og det kickstartes med en tur for salgs- og marketingafdelinger.

Lige nu læser andre også

"Jeg fik en henvendelse fra en tidligere deltager, der sidder i en mellemstor virksomhed. Han kunne godt forestille sig, at hele hans afdeling tog afsted på WorkAway. Det var en mulighed, jeg ikke havde tænkt på, men efter at have spurgt flere i mit netværk, kan jeg præsentere en tur, der skaber værdi for salgs- og marketingafdelinger i små og mellemstore virkomheder," fortæller ejeren af WorkAway, Lars Lottrup.

WorkAway.dk har i sin nuværende form ikke lang tid på bagen. Lars Lottrup overtog den danske del af Refuga fra Nikolaj Astrup Madsen i slutningen af 2017. Nikolaj ville fokusere på internationale ture og i den forbindelse slog Lars til og overtog den danske del af Refuga. I samme moment gik han tilbage til virksomhedens oprindelige navn, WorkAway.dk. "Det var ikke svært at sige ja til at overtage WorkAway.dk, da Nikolaj ville af med de danske ture. Arbejdet med virksomheden passer som hånd i handske med min måde at arbejde på som iværksætter. Jeg kan sagtens drive virksomheden ved siden af mine andre aktiviteter," fortæller Lars, der ved siden af WorkAway også driver Ballonmand.dk.

Lars startede allerede ud i foråret med at afvikle de første ture i WorkAway-regi. "Det er gået rigtig godt, og efterspørgslen har været stor. Det har også bevirket, at jeg har planlagt to ture i foråret 2019 med eksterne partnere. Ladies First og Marketing Brief rejser henholdsvis til Barcelona og Tenerife," fortæller Lars Lottrup. "Næste år håber vi på at afvikle fem ture til Spanien, samtidig er vi på udkig efter et sted i et andet land. Så jeg skal en tur ud i verdenen og bliver inspireret."

At sætte afdelinger sammen på en arbejdstur er et spritnyt koncept, som Lars Lottrup og WorkAway skal prøve af. "Vi tror, der kan skabes en masse energi og værdi ved at sætte afdelinger, der arbejder med samme type opgaver på forskellige markeder, sammen. Når der kommer flere afsted fra samme virksomhed kan turen både bruges til at ryste afdelingen sammen, og den kan bruges til at færdiggøre opgaver, som hænger derhjemme. Så er der tilmed muligheden for at hente ny inspiration via andre afdelinger," fortæller Lars om den nye idé. "Vi har allerede to virksomheder, der har udvist interesse, og da der kun er 25 pladser, så er det begrænset hvor mange afdelinger, der kan komme med."

Turens indhold kan ses på WorkAway.dks hjemmeside.

Anbefalet til dig