Tryg, den velkendte forsikringskoncern, står over for juridiske efterdønninger, efter det er kommet frem, at virksomheden har forhøjet priserne for en række privatkunder uden at give forudgående varsel.
Denne praksis, der strakte sig over perioden 2016-2020, har nu ført til en domstolsafgørelse i Sø- og Handelsretten, der ikke falder ud til Trygs fordel.
Det skriver Ekstra Bladet.
Ifølge forsikringsvilkårene skulle Tryg have informeret kunderne om væsentlige ændringer, herunder prisstigninger, senest 30 dage før en forsikrings udløb. Den manglende kommunikation blev anfægtet af Forbrugerombudsmanden, som argumenterede for, at Trygs handlinger var i strid med aftalte vilkår, og dermed ugyldige.
I lyset af rettens afgørelse har Tryg udtrykt en intention om at revurdere situationen.
"Det er helt afgørende for os i Tryg, at vores kunder ved, hvad de betaler for. Vi mener at have fulgt de gældende retningslinjer og Finanstilsynets anvisninger på området, og vi vil nu tage stilling til, om vi vil anke dommen med henblik på en revurdering via retssystemet," siger Tryg i en officiel kommentar.