I en tid med inflation, dyrere indkøbsture og højere tal på energiregningerne, ser de fleste danskere frem til at spare hvor spares kan.
Især i det daglige forbrug, kan det bringe et smil på læberne, hvis kvitteringerne i dagligvarebutikkerne pludselig viser en lavere udregning.
Derfor vil mange nok blive glade for den nyligt opdaterede prisliste-tjek som B.T. har bragt.
Pristjek-listen har til opgave at analysere det danske indkøbsmarked og sammenligne priserne blandt konkurrenterne. Og nu er der kåret en ny sejrsherre, der kan bryste sig med titlen “billigst på dagligvaremarkedet”, skriver Ritzau i en pressemeddelelse.
Hvis du til dagligt handler ind i butikskæder som Netto, Fakta eller Føtex, så er der en konkurrent du måske bør overveje, hvis du ønsker et mindre hul i tegnebogen.
Onlinesupermarkedskæden Nemlig.dk har nemlig slået de almene dagligvarekonkurrenter i prislisterne.
Det er resultatet af en ny strategi kæden havde lagt i 2022, der nu bærer frugt. Onlineforhandleren slår dermed samtlige danske fysiske butikskæder.
”Vi arbejder dagligt med, at vores priser skal være mindst lige så billige som i discountbutikkerne. Og vi er glade for, at pristjekket bekræfter, at vi er lykkedes med den mission. Vi er meget stolte af, at vi kan indtage en position som de billigste på markedet i dette pristjek, for vi ved, hvor vigtigt det er for vores kunder, at det er både let og billigt at handle dagligvarer. De behov forener vi i nemlig.com med vores store sortiment på 9.000 dagligvarer med Danmarks bedste friskhedsgaranti, levering fra 0 kr. og dagligvarepriser på niveau med de billigste i markedet” fortæller Jack Enevoldsen, der er kategoridirektør hos Nemlig.dk.
Strategien er baseret på daglige undersøgelser af produktmarkedet, hvor Nemlig.dk sammenligner 1.800 af deres mest solgte varer med Rema 1000’s normalpriser. Ydermere tilbyder onlineforhandleren over 1.000 ugentlige tilbud
”Nu, hvor nemlig.com er blevet et af Danmarks billigste steder at købe sine dagligvarer, så kan vi se, at flere og flere kunder sammensætter indkøbskurven digitalt frem for at tage turen ned i et fysisk supermarked. At nemlig.com har opnået denne stærke prisposition er et resultat af en klar strategi, et stærkt samarbejde med vores leverandører samt en investering i at gøre online dagligvarehandel hos nemlig.com til danskernes førstevalg. Derfor er vi også rigtig glade for, at vi kan se, at danskerne har taget det til sig” forklarer Jack Enevoldsen.