Bekymringen vokser i kulissen
Forhandlingerne om Danmarks næste regering er i fuld gang, og presset stiger fra flere sider.
Midt i det politiske spil markerer Venstres formand Troels Lund Poulsen sig nu med en skarp melding, der retter kritik direkte mod Lars Løkke Rasmussen og Socialdemokratiet.
På Facebook advarer han mod, at Danmark er på vej mod en regering, der læner sig tungt op ad venstrefløjen.
Bekymringen handler især om Enhedslistens mulige indflydelse.
“Jeg er meget bekymret for, at vi snart får en rød regering,” skriver han i opslaget.
Retter kritik mod Løkke
Troels Lund Poulsen peger på, at Lars Løkke Rasmussen fortsat forhandler med partier på venstrefløjen, selv efter tidligere at have advaret mod netop den retning.
Ifølge Venstre-formanden risikerer det at binde Moderaterne til en økonomisk politik, der ligger langt fra det borgerlige udgangspunkt.
Han fremhæver samtidig, at mulighederne for en regering hen over midten mod højre ikke er blevet undersøgt tilstrækkeligt.
Det kalder han en fejl i en situation, hvor Folketinget ifølge ham ikke længere har et rødt flertal.
Advarer mod konsekvenser
Ifølge Troels Lund Poulsen kan en regering med støtte fra Enhedslisten få store konsekvenser for dansk økonomi og reformkursen.
Han fremhæver, at den tidligere regering gennemførte en række økonomiske tiltag, selv med et rødt flertal i Folketinget.
Nu mener han, at der bør føres en endnu mere ambitiøs økonomisk politik i en borgerlig retning.
Han opfordrer derfor indirekte til, at forhandlingerne tager en ny drejning:
“Det er et stort svigt.”
Herunder kan du se opslaget:
