Stort teleselskab mister 16.000 kunder: "Det er en ny realitet, vi må vænne os til"

Af: Liva Høyberg

|

30/04/2024

Foto: Framesira / Shutterstock.com
Foto: Framesira / Shutterstock.com
I det første kvartal af året har både mobilkundebasen og omsætningen hos det store teleselskab oplevet stort fald.

Mest læste i dag

Ændringer i kreditaftaleloven og reglerne for forbrugslån har påvirket teleselskabet negativt, der har mistet over 16.000 kunder på under 5 måneder.

Det skriver B.T

I det første kvartal af året har både mobilkundebasen og omsætningen hos det store teleselskab, Telenor Danmark, oplevet et fald.

Ifølge regnskabet har Telenor Danmark tabt 16.000 mobilkunder siden nytår, men har stadig 1.674.000 kunder i Danmark.

Sådanne ændringer har begrænset selskabets evne til at tilbyde kunderne kredit uden omkostninger, forklarer selskabet.

"Vi overholder selvfølgelig loven og prioriterer forbrugerbeskyttelse højt, derfor har vi implementeret tiltag for at sikre overholdelse af de nye regler," siger Lars Thomsen, topchef i Telenor.

"Men dette har direkte indflydelse på vores salgstal. Det er blevet vanskeligere og mere kompliceret for alle danskere at indgå kreditaftaler, hvilket er en ny realitet, vi må vænne os til," tilføjer han.

Omsætningen for selskabet er ligeledes faldet i årets første kvartal sammenlignet med samme periode sidste år.

I de første tre måneder af året omsatte Telenor for 936 millioner kroner, ned fra 971 millioner kroner året før.

Anbefalet til dig