De færreste ved det: Om 10 dage træder nye Gmail-regler i kraft

Teknologi
Foto: In Green / Shutterstock.com
En række nye regler Gmail-regler træder i kraft meget snart.

Lige nu læser andre også

Om præcis 10 dage træder nye regler omkring Gmail i kraft, som skal blokere store mængder indgående post.

Ifølge en intern undersøgelse forhindrer Gmails AI-baserede forsvar mere end 99,9 procent af al spam, phishing og malware i at nå indbakker.

Hver dag blokerer dette forsvar næsten 15 milliarder uønskede e-mails, men nu, næsten 20 år efter lanceringen af ​​Gmail, er truslerne mere komplekse og presserende end nogensinde før.

Derfor har Google netop introduceret nye krav til masseafsendere (dem, der sender mere end 5.000 beskeder til Gmail-adresser på en dag, red.) for at holde din indbakke endnu mere sikker og spamfri.

Det skriver Forbes.

Lige nu sikrer mange masseafsendere ikke deres systemer korrekt, hvilket gør forholdene lettere for svindlere.

Google vil derfor gøre e-mails sikrere ved at sørge for, at afsenderen er den, de påstår at være. Selvom det lyder enkelt, er det ofte svært at finde ud af, hvem en e-mail i virkeligheden kommer fra.

Sidste år indførte Google en regel om, at e-mails sendt til Gmail skal være godkendte, og det må siges at have virket, da det har ført til 75 procent færre falske beskeder for Gmail-brugere.

Nye krav til store afsendere

Godkend din e-mail

Google vil have, at du kan stole på, hvem der sender dig e-mails.

De kræver derfor nu, at store afsendere bekræfter deres e-mails efter anerkendte sikkerhedsstandarder for at forhindre misbrug.

Aktiver let afmelding

Google insisterer ydermere på, at det skal være let at afmelde uønskede e-mails, og at det skal kunne gøres med bare et klik. Afsendere skal fremover give denne mulighed til modtagerne, så de med et snuptag kan blive afmeldt.

Sørg for, at de sender den tilsigtede e-mail

Google vil også sætte en grænse for, hvor meget spam afsendere kan sende - og det tiltag gøres for at holde din indbakke ren. Dette skal hjælpe med at reducere uønskede e-mails yderligere.

"Vi er ikke de eneste, der foretager disse ændringer. Vores branchepartnere ser også et presserende behov for at implementere dem; uanset hvem din e-mail-udbyder er, fortjener alle brugere den sikrest mulige oplevelse", siger Yahoos Marcel Becker og fortsætter:

"I den indbyrdes e-mailverden kræver det, at vi alle arbejder sammen. Yahoo ser frem til at arbejde sammen med Google og resten af ​​e-mail-fællesskabet for at gøre disse fornuftige, storslåede ændringer til den nye standard."

Anbefalet til dig