Barndommen er en magisk tid, hvor kun fantasien sætter rammerne for legen. Et af de mest elskede legetøj, der har underholdt generationer af børn, er 'Barbie'.
Disse langbenede dukker har siden deres lancering i 1959 gennemgået mange forandringer og fås nu i alverdens forskellige versioner. Ja, faktisk findes der over 1.000 forskellige varianter, og udvalget af tilbehør er nærmest uendeligt.
Barbie har derfor vokset sig kæmpestort, og fås ikke kun som dukker, men også som tøj, sko, tasker, covers - listen er lang.
Sidste år udkom komediefilmen "Barbie" med Margot Robbie i hovedrollen, hvor den ikoniske dukkes verden blev bragt til live og hele universet kunne opleves. I filmen begynder Barbie dog pludselig at udforske livets kompleksiteter og udfordringer uden for det ideelle plastik-Barbieland og giver derfor også anledning til diskussionen om kønsroller.
For nylig har Barbie™ kunne fejre sit 65-års jubilæum og det har inspireret det store ketchup-brand, Heinz, til lanceringen af et helt nyt produkt.
Heinz har nemlig lanceret "Heinz Classic Barbie Cue Mayo Barbecue Sauce", som er skabt for at fejre og hylde Barbie-universet. Det er den perfekte lyserøde sauce til alt fra chips til pizza.
På TikTok er saucen også blevet noget af et hit og et 'must-try'.
Denne dip fuldender altså enhver aften med pigerne eller vennerne, hvor man går all-in på lyserød.
En af dem, der viser, hvordan en rigtig gennemført Barbie-middag kan se ud, er Jodie, der sidder iført lyserødt tøj, neglelak og makeup, med pinke gardiner i baggrunden, og spiser en pink burger med fritter og selvfølgelig den pinke dip til.
Den pink barbeque-mayo sauce kan dog kun fås i England og Spanien. Så skal du på sommerferie i en af de to lande, så kig endelig efter denne helt særlige dyppelse.