Købte bukser i kendt supermarked: Fik 'brutal kommentar', da hun returnerede dem

21/6/22 14:39

Nicolai Busekist

Foto: Shutterstock
En kvinde 'blev knust', da hun blev udskammet af en ekspedient i et supermarked, hvor hun returnerede et par bukser.

Langt de fleste har prøvet at købe tøj med hjem, som de ikke fik prøvet, inden der blev betalt for det. Når man så kommer hjem, finder man ud af, at det ikke helt passer.

Heldigvis tilbyder langt de fleste forretninger, at du blot kan returnere tøjet, hvis det viser sig, at det ikke passer.

Sådan var det dog ikke helt for en kvinde, der for nylig returnerede et par bukser i et supermarked. Nu har hun spurgt internettet til råds om, hvorvidt det vil være urimeligt at klage over en ekspedient.

Hun forklarede i et opslag på forummet Mumsnet, at hun skulle returnere et par bukser i et 'velkendt supermarked', da de var for små. Det skriver Mirror.

"Jeg smilede, afleverede dem til ekspedienten, og sagde: 'Kan jeg venligst få lov til at refundere disse. Desværre passer de ikke'," skriver hun.

"Hun tog dem, grinede og sagde: 'Så skal du nok tabe dig'."

"Jeg fniste lidt forlegent og forlod stedet hurtigst muligt. Jeg var meget, meget ked af det og havde en forfærdelig weekend. Jeg har en personlighedsforstyrrelse, så jeg ved ikke, om min reaktion var normal, for jeg har har ikke altid 'normale' reaktioner."

"Jeg er 42 år, størrelse 20, kæmper med et et autoimmunt problem (som lægerne ikke kan fastslå), og jeg er i overgangsalderen. Jeg PRØVER at tabe mig, men det sker bare ikke i øjeblikket. Hendes kommentar knuste mig."

"Mine venner har opfordret mig til at indgive en formel klage. Hvad synes I?"

Folk var meget hurtige til at tage kvinden i forsvar. Samtidig skrev flere af dem også, at det var meget upassende af ekspedienten at komme med en sådan komemntar.

"Ja, klag! Så meget for 'kundeservice'. Så uhøfligt," skrev en kvinde blandt andet.

"Jeg er så ked af, at du er gået igennem dette. Jeg er helt enig med dine venner. Du er heldig at have sådanne støttende venner. Desværre har den næste uheldige person, der møder den idiot måske ikke et støttenetværk, og det kan være prikken over i'et," lød det fra en anden.

"Wow. Det er ikke engang et 'Var hun uhøflig, eller var jeg følsom?'-spørgsmål. Den butiksassistent vågnede og valgte at være en højlydt og stolt kælling den dag," skrev en tredje.

Andre skrev, at det bestemt ikke var acceptabelt, at ekspedienten sagde sådan noget, da 'body-shaming' aldrig er acceptabelt.

"Det er helt forfærdeligt, og du bør bestemt klage. Hun troede måske, at hun var 'sjov', men du bør aldrig komme med kommentarer om nogens vægt, uanset om de er store eller tynde. Denne kvinde har brug for et kursus i kundeservice," skrev en kvinden.