Der er flere ting, der går hende på nerverne.
Lige nu læser andre
At sidde ved kassen i et supermarked er et job, der er fyldt med både små glæder og store prøvelser.
En venlig kunde kan løfte en hel vagt, mens andre kan teste tålmodigheden til det yderste.
En ung kvinde ved navn Ebba har nu delt sine tanker om, hvordan det er, at sidde bag kassen.
Hun løfter sløret for, hvad hun hader, hvad hun elsker – og meget mere. Det sker i en artikel fra Allas, der har navnet
Når køen går i stå
Der findes kunder, der handler i myldretiden, som om de havde al verdens tid. De pakker varerne langsomt – uden hensyn til den voksende kø bag dem.
Læs også
For kassemedarbejderen betyder det, at de kommende kunder ofte er lettere irritable, påpeger Ebba.
Den gratis pose
Ebba påpeger, at kunder indimellem glemmer at betale for poser. Det kan ske for selv den bedste, men problemet opstår, når bestemte stamkunder igen og igen ‘glemmer’ at betale.
Det skaber irritation både hos medarbejderen og de øvrige kunder, der ser det hele udspille sig.
Uønsket flirt
Flere kassemedarbejdere har oplevet, at en rutinesætning som “Vil du have en kvittering?” bliver mødt med bemærkninger i stil med “Ja, og dit nummer også.”
Den slags kommentarer kan hurtigt skabe akavede situationer, hvor den unge medarbejder må afvise uhensigtsmæssige tilnærmelser foran en hel kø.
De svære situationer
Læs også
Arbejdet i kassen byder også på de episoder, man helst er foruden.
Der er kunder, der nægter at vise ID, selv når det tydeligt kræves, og så er der desuden de berusede kunder, som skaber utryghed.
Ebba forklarer, at visse kunderne bruger småsnakken som anledning til at lufte holdninger med racistiske, kvindefjendske eller homofobiske undertoner.
Det er belastende og efterlader ofte medarbejderen magtesløs.