Noget var helt galt
Lige nu læser andre
December betyder klik på webshops, sporingslink på mobilen og bunker af papkasser foran hoveddøren.
Pakkesystemet kører på højtryk, chauffører ræser fra adresse til adresse, og én enkelt løs label kan være nok til at vælte hele læsset for en kunde, der bare ville have gaver hjem til stuen.
Det oplevede Henriette Rettig fra Mors, da hun kom hjem og tjekkede den besked, mange kender: pakken er leveret.
Udseende vakte mistanke
Hun havde bestilt legetøj fra Fætter BR, fordelt på to forsendelser, som ifølge PostNord skulle veje omkring 2,7 kilo.
Alligevel lå der en gigant papkasse ved hendes adresse, så stor og tung at julehumøret hurtigt blev blandet med mistanke.
Læs også
Kassen viste sig at veje over 20 kilo, og allerede ved første blik kunne hun se, at indholdet ikke lignede noget, der skulle under juletræet.
Ved nærmere eftersyn sad hendes eget pakkelabel på den tunge kasse, selv om alt tydede på, at den tilhørte en helt anden kunde.
Tyede til Facebook
Midt i juletravlhed og Black Friday efterdønninger forsøgte hun at få kontakt til PostNord, men telefonkø og formularer på nettet gjorde det svært at få et klart svar.
Derfor gik hun selv på jagt efter løsningen og lagde et opslag op i en lokal Facebookgruppe med billeder af pakken.
Kort efter meldte den rigtige ejer sig – en hundeejer, der manglede en leverance af 20 kilo hundefoder.
Læs også
Henriette fik afleveret de mere end 20 kilo hundemad til den retmæssige modtager, mens hendes egen pakke stadig var sporløst væk.
PostNord takker for hjælpen
Først da TV 2 Nord kontaktede PostNord, blev sagen for alvor gravet frem i systemerne.
Hos PostNord konkluderede man, at etiketten fra Fætter BR undervejs var faldet af og var endt på den forkerte pakke.
Resten af forsendelsen dukkede op på terminalen, og posten kørte den direkte ud til Henriette med en tak for hjælpen:
“Labelen på pakken fra Fætter BR har ikke været sat ordentligt på, så det er røget af i processen. Vi kører ud med pakken direkte til kundens adresse i dag og takker hende for at have afleveret den anden pakke til sin retmæssige ejer,” oplyser presseafdelingen i PostNord.
Til sidst fik både familien og den sultne hund deres leverancer inden jul.