Nu er døren lukket
Det politiske landskab kan hurtigt ændre sig, men dørene er ikke altid åbne.
Efter at have forladt sit parti står Nadja Natalie Isaksen nu uden opbakning fra nogen af de borgerlige partier i Folketinget.
Den tidligere profil fra Borgernes Parti meldte sig ud i weekenden og fortsætter nu som løsgænger.
Men et skifte til et andet parti er ikke lige om hjørnet.
Tværtimod bliver hun mødt af afvisninger hele vejen rundt i blå blok.
Sådan skriver Ekstra Bladet.
Ingen plads i Dansk Folkeparti
Hos Dansk Folkeparti er meldingen helt klar. Her er der ikke tale om en intern overvejelse eller diskussion.
“Selvfølgelig skal hun ikke ind i Dansk Folkeparti,” siger gruppeformand Alex Ahrendtsen.
Ifølge ham er spørgsmålet om et muligt medlemskab ikke engang på bordet i partiet.
Han understreger samtidig, at debatten primært lever i offentligheden og ikke internt hos DF.
“Det er slet ikke nogen diskussion, vi har. Det er en diskussion, som I i medierne har,” siger han.
Står alene på Christiansborg
Med udmeldelsen fra Borgernes Parti er Nadja Natalie Isaksen nu uden for de etablerede partier.
Samtidig er hun blevet afvist af samtlige borgerlige partier, hvilket efterlader hende i en politisk isoleret position.
Hun har selv ikke givet udtryk for et ønske om at skifte til et andet parti, men mulighederne synes i øjeblikket begrænsede.
Hos Dansk Folkeparti peger man på, at partiet allerede har en fast gruppe, som man er tilfreds med.
Situationen understreger, hvor svært det kan være at finde fodfæste igen, når man først har forladt sit parti.
For Nadja Natalie Isaksen betyder det, at fremtiden i Folketinget foreløbig skal formes uden opbakning fra de øvrige partier i blå blok.