Nyheder24.dk
Forside Indland Kun i dag: Danskere kan få det helt gratis

Kun i dag: Danskere kan få det helt gratis

person holder en pung med penge betale
arazu / Shutterstock.com

Gratis til danskerne over hele landet

Når solen begynder at varme, og dagene bliver længere, følger én ting næsten altid med for mange danskere. Nemlig is.

For mange er lyden af en isbil eller den første ispind i solen tæt forbundet med sommer, feriestemning og lange dage udendørs.

Mandag bliver den sommerfølelse ekstra tydelig flere steder i landet.

Hjem-Is fejrer nemlig sit 50 års jubilæum ved at dele intet mindre end 90.000 gratis ispinde ud til danskerne.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

De ikoniske isbiler ruller derfor endnu en gang gennem villaveje og boligområder, hvor mange danskere gennem generationer har løbet efter den velkendte klokke.

Virksomheden sendte sine første isbiler på gaden tilbage i 1976, og siden er de karakteristiske klokker blevet en fast del af dansk sommer for både børn og voksne.

Nyt sted får besøg af isbilerne

I dag kører der 134 Hjem-Is-biler rundt i Danmark, men i jubilæumsåret udvider virksomheden med en helt ny destination.

Nu kan danskerne nemlig også møde isbilerne i Tivoli, hvor de velkendte klokker fremover bliver en del af oplevelsen.

Samtidig håber virksomheden på at få ekstra medvind efter nogle turbulente år.

Navneskift blev en fiasko

Sidste år vakte Hjem-Is stor opmærksomhed, da virksomheden skiftede navn til Fråst.

Det nye navn blev dog mødt med kritik og forvirring blandt kunderne.

Regnskabet endte samtidig med et underskud på 47,6 millioner kroner efter skat.

Siden har virksomheden droppet navneskiftet og vendt tilbage til det velkendte Hjem-Is-navn, som mange danskere forbinder med sommer og nostalgi.

Nu satser virksomheden på, at jubilæumsåret kan skabe nye smil rundt om i landet.

Ads by MGDK