Virksomheden, der har kæmpet med en vaklende økonomi og blev overdraget af Volvo til det kinesiske moderselskab Geely i februar, oplever et fald i salget.
I januar annoncerede Polestar, at de planlægger at afskedige 15 procent af deres ansatte, hvilket svarer til 450 personer.
Selv efter overtagelsen af Geely, og på trods af at være juridisk ligestillet med Volvo, fremstår Polestar stadig ikke som en rentabel virksomhed.
Virksomhedens seneste regnskab viser et tab på 5 milliarder svenske kroner. Henrik Bang, danske importørs direktør, afviser imidlertid, at Polestar har en 'sugar daddy' der ubetænksomt finansierer virksomheden.
I stedet har Polestar skaffet finansiering gennem lån fra internationale banker, inklusive den store britiske bank HSBC, og har lånt i alt 7 milliarder svenske kroner. Dette rejser spørgsmålet, om denne finansieringsstrategi vil være nok til at redde mærket, nu hvor der ikke længere "blindt kastes penge i projektet"
Henrik Bang udtaler dog, at afskedigelserne i Danmark er 'minimale', da den danske importør har præsteret bedre end mange andre af Polestars markeder.
Polestar har gennemført en nedskæringsrunde blandt medarbejderstaben, inklusiv i Danmark.
Det skriver Boosted