Særligt én type post er savnet
Følelsen af at være glemt vokser hurtigt, når postkassen står tom uge efter uge.
For 79-årige Jette fra Falster er det blevet en frustrerende virkelighed, efter der ifølge hende ikke er dukket et eneste brev op siden begyndelsen af 2026.
Det fortæller Ekstra Bladet.
Alle former for post er væk
Mens kritikken af Dao ellers var begyndt at stilne af efter det kaotiske folketingsvalg, hvor frygten for manglende valgkort fyldte massivt, er selskabet nu igen havnet i modvind.
Jette fortæller, at både magasiner, fødselsdagskort, gavekort og vigtig medlems-post er udeblevet i flere måneder.
Særligt savnet af breve fra hendes SOS-barn i Afrika rammer hårdt. Tidligere kom der jævnlige opdateringer, men nu er forbindelsen pludselig forsvundet.
“Jeg har slet ikke fået post i år. Ingen magasiner, valgkort, fødselsdagskort eller gavekort. Jeg har ikke fået noget som helst,” siger hun til Ekstra Bladet.
Gamle problemer dukker op igen
Dao blev ved årsskiftet ansvarlig for store dele af brevomdelingen i Danmark efter PostNords exit fra markedet. Kort efter væltede klagerne ind fra borgere over hele landet.
Forsinkede hospitalsbreve, bortkomne valgkort og bunker af breve fundet i containere, buske og på marker satte selskabet under voldsomt pres.
Nu frygter Jette, at hendes post kan være endt samme sted.
Hendes søn forsøgte for en måned siden at kontakte Dao og dokumenterede blandt andet et fødselsdagskort, der aldrig nåede frem. Men ifølge familien er der fortsat ikke kommet nogen reel løsning.
Dao forklarer over for Ekstra Bladet, at en stormflod tidligere har ødelagt den normale adgangsvej til området, og at selskabet derfor ikke kendte den alternative rute til adressen.
Ifølge Dao burde problemet være blevet opdaget langt tidligere.