80-årige Per er forbavset over tendens i Rema 1000: "Jeg er jo pensionist"

Nyheder
Genrefoto: Google Street View
Per Thorsen gør, hvad han kan for at spare.

Lige nu læser andre også

Rema 1000 lancerer fra tid til anden store ændringer.

Det er for eksempel ikke længe siden, at den norske supermarkedskæde gjorde egne varianter af hakket oksekød op til 20 procent mindre.

Tiltaget skabte et værre postyr blandt flere kunder, som bestemt ikke var tilfredse med det.

Det er dog ikke kun kunderne, der lægger mærke til, når Rema 1000 ændrer på noget - den går nemlig begge veje.

Store forandringer

Rema 1000 har gennem den seneste tid bemærket en markant ændring i kundernes indkøbsvaner.

Ifølge Jonas Schrøder, der er pressechef i Rema 1000, er der sket en stor forskydning i forbruget, og flere kunder vælger nu kædens egne mærker, Rema 1000 og Gram Slot, fremfor de traditionelle mærkevarer.

"Det er et helt vildt skifte, vi ser for tiden. Der er store forskydninger i forbruget," udtaler Jonas Schrøder til B.T.

Ændringen i købsadfærden kommer ikke som nogen stor overraskelse, da dagligvarepriserne er steget markant gennem de seneste år.

Bliver dyrere og dyrere

Én af de kunder, der har oplevet priserne på egen pengepung er 80-årige Per Thorsen:

"Jeg kan virkeligt mærke, at tingene bliver dyrere og dyrere. For fødevarer er priserne steget helt vildt," siger han til B.T.

Han påpeger videre, at han ikke er i tvivl om, hvad han skal vælge, når han står ved frysedisken i den lokale Rema 1000 - nemlig kædens egne mærker.

"Jeg har de seneste tre gange handlet i Rema 1000, og her har jeg godt lagt mærke til, at man kan spare en del på at købe de varer, der hedder kædens navn. Så det gør jeg skam gerne. Jeg er jo pensionist, og jeg skal tænke på pengene," siger Per Thorsen.

Anbefalet til dig