Heinz bliver tvunget til at ændre designet på sine ikoniske ketchupflasker efter dronning Elizabeth II's død.
Ketchupproducenten er blandt 800 mad- og drikkevaremærker, der nu skal fjerne deres Royal Warrants fra produkter.
Ikoniske varer fra Heinz-ketchup, Twinings-te og Bollinger-champagne til butikker som Fortnum & Mason og Waitrose bliver nødt til at fjerne den afdøde monarks eftertragtede våbenskjold vist på deres emballage eller ved butikkernes indgange.
En kongelig warrant er et dokument, der lader en virksomhed bruge det kongelige våbenskjold på produkter og i markedsføring til gengæld for at levere varer og tjenester til de kongelige.
Det karakteristiske billede af det kongelige våbenskjold forestiller løven af England, enhjørning af Skotland og et skjold opdelt i fire, efterfulgt af ordene "efter udnævnelse til Hendes Majestæt Dronningen".
Foto: Shutterstock
I tilfældet med Heinz ketchup blev dette symbol vist øverst og foran på flaskerne, der sælges i Storbritannien.
Ifølge Royal Warrant Holders Association (RWHA) blev warrants ugyldige, da dronningen døde. Det skriver Mirror.
Virksomheder skal nu fjerne dem og ansøge kong Charles III igen og bevise, at kongehuset regelmæssigt bruger deres produkter.
Omkring 30 kongelige warrants tildeles om året, og det samme antal trækkes tilbage.
"Blandt andet skal ansøgere også demonstrere, at de har en passende miljø- og bæredygtighedspolitik og handlingsplan," lød det fra RWHA.
Mærker og mad- og drikkevirksomheder, som blev tildelt warrants af afdøde dronning Elizabeth II, omfatter Cadbury, Coca-Cola, Premier Foods, Unilever, British Sugar, Britvic, Martini, Dubonnet, Johnnie Walker, The Famous Grouse-ejer Matthew Gloag & Son, Gordon's og Pimm's.