Det kan kunderne forvente i fremtiden
Lige nu læser andre
Der blev tænkt stort og nyt, da Ikea slog dørene op på Vesterbro med det såkaldte city-koncept. Det skulle være en moderne, kompakt løsning til byboere, hvor inspiration og bestilling gik hånd i hånd.
Men efter to år er det slut med at nøjes med klik og afhentning.
I stedet er butikken i fuld gang med en transformation, der gør det muligt at tage store varer som skabe og spiseborde direkte med hjem. Det fortæller Københavnliv.
Over 2.500 nye produkter er flyttet ind, og kunderne kan nu få varerne med ud i ladcykel, bil eller S-tog uden ventetid.
Kunderne ændrer butikken
Ifølge varehuschef Tiago Jesus er det kundernes adfærd, der har tvunget Ikea til at gentænke bystrategien.
Læs også
“Vi har brugt to år på at forstå, hvad behovet egentlig er. Folk blander oplevelsen og inspirationen i butikken med onlinehandel og ‘Klik og Hent’. Den kombination er det, vi tilpasser os.”
Selvom city-konceptet ikke droppes helt, er det i realiteten blevet kraftigt udvidet med elementer fra de større varehuse.
Ikea har redesignet lageret og indført automatiske løsninger, så det nye sortiment kan være fysisk til stede.
Trailer og taghave
Samtidig kan man nu låne en trailer, hvis man har bil, og der er fortsat mulighed for at benytte de 500 cykelstativer og låne ladcykel.
Butikken vil fortsat adskille sig med café, taghave og en særlig Vesterbro-atmosfære, men den kompakte profil er fortid.