Nyheder24.dk
Forside Nyheder JYSK deler kæmpe nyhed: Her vil de åbne flere butikker

JYSK deler kæmpe nyhed: Her vil de åbne flere butikker

JYSK
OleksSH / Shutterstock.com

Nu er der nyt fra den store boligkæde.

Lige nu læser andre

JYSK har lagt en ny strategi.

De planlægger at investere 2 milliarder kroner i it-løsninger og vil prioritere at åbne nye butikker i eksisterende markeder og storbyer med et godt skandinavisk tilbud til alle inden for søvn og boligindretning.

Den nye strategi hedder Customers’ first choice og bygger på JYSKs stærke fundament om godt købmandskab, der har skabt finansiel vækst og en succesfuld global ekspansion med over 3.500 butikker på tværs af 50 lande, siden boligindretningskædens grundlægger, Lars Larsen, åbnede sin første butik i Aarhus i 1979.

I den nye strategiperiode vil JYSK prioritere at åbne nye butikker i lande, hvor kæden allerede er til stede, for at fortsætte med at tiltrække flere kunder på tværs af disse markeder.

JYSK vil også fokusere på at åbne flere butikker i storbyer i Europa for at gøre det endnu nemmere for kunderne her at handle hos JYSK.

Læs også

“Ekspansion er en del af vores DNA, og vi har allerede en stærk position i markedet. I løbet af de kommende år ser vi en mulighed for at øge vores tilstedeværelse endnu mere i de lande, hvor vi allerede har butikker og et effektivt logistik-setup,” siger President og CEO i JYSK, Rami Jensen, og fortsætter:

“Derudover vil vi gerne tættere på vores kunder i storbyerne, såsom Madrid, hvor vi planlægger at åbne nye butikker i løbet af det kommende finansår med et godt skandinavisk tilbud inden for søvn og boligindretning.”

Et godt lokalt tilbud

Med over 3.500 butikker i 50 lande har JYSK kunder fra mange forskellige kulturer, der har forskellige måder at indrette sig på.

Seneste eksempel på dette er, da JYSK åbnede sine første butikker i Marokko i foråret 2025.

For at imødekomme kundernes forskellighed vil JYSK i denne strategiperiode tage en mere differentieret tilgang, hvor det giver mening i landene – men uden at gå på kompromis med det stærke JYSK-koncept.

Læs også

“Vores koncept er en succes på tværs af mange kulturer, men vi har også nået en størrelse globalt set, hvor vores kunder har forskellige måder at sove på, og hvor behovet for, hvornår man har brug for f.eks. havemøbler og indendørsbelysning, varierer,” siger Rami Jensen og tilføjer:

“Vi vil give et godt lokalt tilbud, der er konkurrencedygtigt og relevant, uanset om vores kunder bor i Finland eller Marokko, og uanset om de er unge, ældre, midt imellem, familier, par eller singler. Vores imødekommende tilgang skal sikre, at alle kan finde, hvad de har behov for i vores butikker.”

Investering i IT

I den seneste strategiperiode investerede JYSK 4,7 milliarder kroner i det populære butikskoncept 3.0, hvor mere end 3.000 JYSK-butikker gennemgik en succesfuld ombygning.

I denne strategiperiode forventer JYSK at investere over 2 milliarder kroner i IT-infrastruktur, onlinehandel og andre kunderettede platforme, så kunderne kan handle hos JYSK, hvor som helst, og når som helst.

“Vi skal fortsætte med at opgradere og udvikle vores digitale løsninger for at forblive konkurrencedygtige. Vi har investeret i vores store butiksnetværk, og nu skal vores digitale kontaktflader også følge med for at sikre en strømlinet indkøbsoplevelse for vores kunder, uanset hvor de handler hos JYSK,” siger President og CEO i JYSK, Rami Jensen.

Stærke værdier og et ‘customer first’-mindset

Læs også

Selvom JYSK har igangsat en ny strategiperiode, forbliver flere ting ved det gamle.

JYSK vil fortsætte sin udvikling inden for bæredygtighed, der følger JYSKs bæredygtighedsstrategi ‘A great offer for generations’ og dets målsætning om blandt andet CO2e-reduktion, der er godkendt af Science Based Targets initiative (SBTi).

Kerneværdierne om Købmandskab, Korpsånd og Kollega vil sammen med customer-first-mindsettet fortsat lede virksomheden, som de altid har gjort.

“JYSK er en succesfuld global retailkæde takket være vores stærke værdier og ledelsesprincipper, og de bliver ved med at være kernen i alt, hvad vi gør. Derfor giver det kun mening, at vores fundament forbliver det samme i den nye strategiperiode sammen med vores gode tilbud inden for skandinavisk søvn og boligindretning,” siger President og CEO i JYSK, Rami Jensen.

Den nye strategi, Customers’ first choice, gælder frem til slutningen af finansåret 2028.

Ads by MGDK