Nyheder24.dk
Forside Nyheder PostNord ramt af stor pakkefejl: Over 150.000 kunder er ramt

PostNord ramt af stor pakkefejl: Over 150.000 kunder er ramt

PostNord
alexfan32 / Shutterstock.com

Over 150.000 ramt af PostNords pakkebøvl.

Lige nu læser andre

Mange danskere blev torsdag mødt af en forvirrende notifikation fra PostNord.

Flere tusinde modtagere fik besked om en pakkeforsendelse, de allerede havde modtaget for længe siden.

Nu beklager PostNord fejlen.

Ifølge pressechef Isabella Beck Jørgensen drejer det sig om et par tusinde danskere, som modtog den misvisende besked.

“I Danmark er et par tusinde danskere blevet berørt og har modtaget en notifikation om en pakkeforsendelse, som man allerede har modtaget – og det beklager vi,” oplyser hun i en mail til Ekstra Bladet.

Fejlen er ikke kun dansk

Læs også

Problemet stopper dog ikke ved den danske grænse.

Ifølge den svenske avis Aftonbladet har op mod 150.000 personer i Sverige oplevet samme problem. Her har det primært ramt privatpersoner, der tidligere har bestilt varer fra Kina.

Hos PostNord Sverige bekræfter pressechef Anders Porelius, at der er tale om en teknisk fejl i samarbejde med en ekstern aktør.

“Fejlen ligger hos en anden part. Vi har nu en dialog om, hvordan den forkerte dataoverførsel og de forkerte underretninger kunne være sket. Det er vigtigt at understrege, at der ikke er tale om bedrageri,” udtaler han til det svenske medie.

Ingen fare, men stor forvirring

Selvom beskederne ikke har haft konsekvenser for pakkernes levering eller sikkerhed, har de skabt usikkerhed blandt kunderne.

Læs også

Mange har undret sig over, hvorfor de fik en meddelelse om en pakke, de for længst har hentet.

PostNord har endnu ikke oplyst, om fejlen kan gentage sig, men lover at følge op og få styr på de tekniske problemer, så lignende situationer kan undgås fremover.

Ads by MGDK