Nyheder24.dk
Forside Politik Efter voldsom kritik: Nu er folketingsmedlem politianmeldt

Efter voldsom kritik: Nu er folketingsmedlem politianmeldt

Christiansborg,folketinget,politik
Shutterstock

Politisk sag tager ny drejning efter opslag på sociale medier

Et opslag på sociale medier har udviklet sig til en sag, der nu involverer både kommune, jurister og politi.

Folketingsmedlem Allan Feldt fra Dansk Folkeparti er blevet politianmeldt af Frederiksberg Kommune efter at have fotograferet en pædagog og en gruppe børn på en legeplads ved en daginstitution. Det fortæller Ekstra Bladet.

Sagen begyndte, da politikeren delte billedet på X og kommenterede på den kvindelige pædagogs påklædning og adfærd. Pædagogen bar hijab og stod med en telefon i hånden på billedet.

Opslaget udløste hurtigt massiv kritik fra både politikere og offentligheden.

Kommunen går til politiet

Frederiksberg Kommune har nu valgt at tage sagen et skridt videre.

Ifølge kommunen er episoden blevet politianmeldt, og sagen skal nu vurderes af politiet.

Allan Feldt valgte efterfølgende at slette opslaget og undskyldte sin opførsel, efter at kritikken tog fart.

Kritik fra flere sider

Sagen har skabt stærke reaktioner på Christiansborg og i kommunalpolitik.

Blandt kritikerne er Frederiksbergs borgmester Michael Vindfeldt, som kalder fremgangsmåden uacceptabel og understreger, at fokus nu er på de ansatte i institutionen.

“Jeg kan kun tage afstand fra den måde at hænge medarbejdere ud på.”

Også flere politikere uden for Frederiksberg har kritiseret opslaget og beskrevet det som både fordomsfuldt og upassende.

Samtidig har sagen fået en juridisk dimension.

Ifølge Jyllands-Posten har tre jurister vurderet, at der kan være grundlag for en domfældelse, hvis sagen ender i retten.

Dermed risikerer den omstridte episode at få konsekvenser langt ud over den debat, der begyndte på sociale medier.

Ads by MGDK