Louise havde styr på det – og det skulle hun nok bevise
Lige nu læser andre
Louise Machin havde styr på sin ferie og sin bagage. Tasken var tjekket med EasyJets digitale værktøj og passede perfekt i måleburet i Gatwick.
Alligevel endte hun med at betale næsten 430 kroner for en kuffert, hun vidste var inden for reglerne. Det fortæller The Mirror.
Ferie endte med frustration
Rejsen til Kreta forløb uden problemer. Men på hjemturen blev tasken afvist i Chania Lufthavn.
En ansat fra et eksternt groundhandlingfirma nægtede at måle tasken og udbrød “det her er ikke et byggemarked”, da Louise bad om et målebånd.
Uden betaling, ingen fly. Situationen blev så truende, at hun så sig nødsaget til at overføre pengene med det samme.
Læs også
Bevis fra producenten gjorde forskellen
Efter hjemkomsten kontaktede Louise producenten, Cabin Max, som bekræftede at tasken levede op til EasyJets officielle mål.
Det satte gang i en klagesag, og EasyJet endte med at give hende pengene tilbage.
Forbrugerorganisation advarer om fejlagtige afgifter
Ifølge Which? er Louise langt fra den eneste.
Organisationen har modtaget flere klager fra passagerer, der er blevet opkrævet gebyrer, fordi tasker angiveligt var for store – ofte blot pga. en rem, et hjul eller et håndtag, som stak en millimeter ud over kanten af måleburet.
Enkelte lufthavne har ifølge Which? brugt målerammer, hvor metallet sidder for langt inde, og dermed fejlagtigt afviser godkendt bagage.
Læs også
EasyJet svarer igen
Selskabet fastholder, at deres måleudstyr er standardiseret i alle lufthavne. I en udtalelse lyder det:
“Vi beklager Louises oplevelse og har refunderet beløbet som en gestus.”