SuperBrugsen-chef har nu sagt tydeligt fra
Stemningen i den lokale Facebook-gruppe i Karup blev til sidst for meget.
Kritiske opslag om medarbejderne i byens SuperBrugsen hobede sig op, og til sidst valgte butikkens uddeler selv at gå offentligt ud med en besked til borgerne.
Det fortæller TV Midtvest.
Klagerne hobede sig op
35-årige Nicolai Eskildsen Groth fortæller, at flere opslag i den seneste tid har ramt både ham selv og medarbejderne hårdt.
Først handlede kritikken om tomme frostmontre efter et teknisk nedbrud. Senere blev der skrevet om tomme brødhylder, støv på varer og medarbejdere, som angiveligt ikke tog arbejdet seriøst.
Ifølge uddeleren blev kritikken hurtigt personlig.
“Det rammer min stolthed og min arbejdsglæde ved at gå på arbejde,” siger Nicolai Eskildsen Groth.
Følte at nok var nok
Efter endnu et opslag fra en anonym bruger besluttede uddeleren at reagere.
I et længere opslag i byens Facebook-gruppe forklarede han, hvordan tonen påvirker de ansatte i butikken, hvor 36 medarbejdere hver dag forsøger at få hverdagen til at fungere.
Særligt de offentlige opslag gør indtryk, fordi kritikken bliver synlig for hele byen, før medarbejderne får mulighed for at forklare situationen.
Ifølge Nicolai Eskildsen Groth har medarbejderne internt talt meget om kritikken, og butikken har også kigget indad for at vurdere, om noget kunne gøres bedre.
Men han mener samtidig, at tonen flere gange er gået over grænsen.
Efter opslaget har reaktionerne været langt mere positive, fortæller han. Mange lokale borgere har sendt opbakning og rost butikkens ansatte.
Nu håber uddeleren, at debatten i byen fremover kan blive mere respektfuld.