De vil sænke priserne på 120 varer, imens de vil prismatche Rema 1000 på 427 varer.
Lige nu læser andre
Danskerne går stadig længere for at finde billige dagligvarer.
Priskrigen mellem landets store supermarkedskæder er blevet hverdag, og konkurrencen om de prisbevidste kunder er hårdere end nogensinde.
Nu melder også MENY Danmark sig for alvor ind i kampen. Fra mandag lancerer Dagrofa-kæden en omfattende priskampagne med lavere priser og prismatching på flere hundrede varer.
Matcher Rema 1000 på 427 produkter
Ifølge MENY vil priserne blive sænket på 120 varer, samtidig med at kæden fremover vil prismatche Rema 1000 på 427 hverdagsprodukter i sine omkring 120 butikker landet over.
”Nu matcher vi specifikt mod én aktør, og i den operation reducerer vi prisen på mere end 120 varer,” siger kommerciel direktør Kristine Pilgaard fra MENY Danmark til Detailwatch.
Et marked i hård konkurrence
Læs også
Priskrigen har de seneste måneder taget fart, efter at både Netto, Lidl og Salling Group har lanceret store prisinitiativer.
Hos MENY ser man det som nødvendigt at tilpasse sig for at bevare kundernes tillid.
Kædedirektør Richo Boss udtalte tidligere på året, at pris fylder mere end nogensinde: ”For vores kunder er pris vigtigt, og derfor er det også for os,” sagde han og understregede samtidig, at kvalitet fortsat skal være en del af MENYs identitet.
Kvalitet og pris skal følges ad
Selv om MENY nu går helhjertet ind i priskrigen, lover kæden, at kvaliteten fortsat er i fokus. Med det nye tiltag sender supermarkedet et klart signal om, at det både vil tilbyde lave priser og fastholde det vareudvalg, som mange kunder forbinder med kæden.
Med de nye prisnedsættelser tager MENY endnu et skridt i kampen om danskernes dagligvarekroner.
Læs også
En kamp, der kun ser ud til at blive hårdere i de kommende måneder.