Mange kunder har mistet tålmodigheden, og klagerne strømmer ind på Trustpilot og sociale medier.
Kritikken retter sig især mod Lidls scan selv-løsning, som ifølge utilfredse kunder flere steder har overtaget som eneste betalingsmulighed.
Flere hævder, at de er blevet afvist ved betjente kasser og henvist til selvbetjening – og det har fået nogle til helt at droppe kæden.
Få overblik og kontrol med dine indkøb med en digital køkkenvægt – se de bedste modeller her
Produkt
Navn
Pris
Forhandler




Ifølge B.T. skriver en kunde blandt andet:
"Det er ærgerligt, for jeg har været en meget tilfreds kunde i Lidl i Odense M, men det er nok slut nu på grund af den påtvungne selvbetjening."
Over de seneste tre måneder er omkring 15 procent af alle anmeldelser af Lidl på Trustpilot negative kommentarer om scan selv – selvom ordningen kun er udrullet i 10 procent af kædens butikker.
Sådan svarer Lidl på kritikken
Hos Lidl Danmark genkender man ikke billedet af, at kunder tvinges til scan selv.
Pressechef Thomas Sejersen udtaler i et skriftligt svar:
"Scan-selv er ikke for alle. Derfor tilbyder vi også både bemandede kasser og scan-selv, så kunderne selv har mulighed for at vælge den mulighed de ønsker."
Han slår fast, at scan selv og betjente kasser skal stå side om side, og at der altid vil være en medarbejder i kasseområdet, så man kan få personlig betjening, hvis man ønsker det.
Alligevel tyder de mange utilfredse anmeldelser på, at der er et kommunikationsproblem – eller i det mindste en forskel mellem Lidls intentioner og kundernes oplevelse i butikken.
Gør hverdagen lettere med en elektrisk konservåbner – perfekt til hjemmet
Produkt
Navn
Pris
Forhandler



