Præcis klokken 9.00 strømmede de ventende kunder akkompagneret af klapsalver ind i alle POWERs 27 butikker rundt om i Danmark.
Anledningen var en storstilet 10-årsjubilæumskampagne, som har været længe undervejs.
"Vi har varmet op til den her dag i månedsvis, og 10 år med POWER i Danmark bliver altså ikke bare fejret med en tør croissant og to vift med et dannebrogsflag," siger Jesper Boysen, der er administrerende direktør i POWER, og fortsætter:
"Vi er på powersk vis gået all-in med en storstilet markedsføringskampagne og køtilbud, der er en Black Friday værdig. Og jeg kan nu konstatere, at danskerne har taget overvældende godt imod vores tiltag.
10 millioner på 10 minutter
Da POWER-teamet torsdag aften tyvstartede jubilæumskampagnen med en omgang liveshopping sendt via Facebook og Instagram, blev der solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter.
Da showet var slut, lød omsætningen på lige knap 25 millioner.
Butikkerne åbnede klokken 9 fredag morgen, og efter den første time lå salget knap 600 procent højere end omsætningen på samme dag sidste år - og det gør indtryk på direktøren.
"Jeg har aldrig oplevet noget lignende i min snart 30-årige karriere i branchen. Vi står altså midt i en ferietid, hvor mange danskere enten stadig ligger i en strandstol under sydens sol eller så småt prøver at komme op i gear herhjemme. Så det er absolut lavsæson for vores branche - og alligevel formår vi at slå vores egne rekorder i et brag af en kampagne. Det er simpelthen magisk," siger Jesper Boysen.
Største markedsføringskampagne nogensinde
10-årsjubilæet er kulminationen på den største markedsføringskampagne i POWERs historie.
Danskerne har de seneste uger mødt POWER overalt - fra metrobannere og busskure i mere end 50 byer til tv-reklameserien 'Den Forsvundne Kuffert', som er blevet sendt i sin helhed, 3 x 5 minutter, i bedste sendetid på TV 2.
"Vi har investeret stort, fordi vi ville give danskerne noget, de ikke har set før. Et jubilæum, der kan mærkes - ikke bare med prisfokus og rabatter, men med noget, som danskerne har lyst til at være en del af. Og ja, det har kostet mange penge. Og ja, vi har været spændte på, hvordan folk ville tage imod det. Men i dag har vi fået det tydeligste svar, vi kunne ønske os - og folk elsker altså POWER," siger Jesper Boysen.
Fun facts
Jubilæumsudgaven af tilbudsavisen blev set af 200.000 danskere i løbet af de første 24 timer. En normal Black Friday-avis ses normalt 60-80.000 gange i løbet af en uge.
POWER var kort før åbningen i morges det mest brugte søgeord på Google - foran blandt andet Novo Nordisk.
POWERs jubilæumskampagne fortsætter i august og september, hvor nye tilbud frigives drypvist.