Den populære kæde kommer med vigtig opfordring, når du handler
Lige nu læser andre
Når der bliver hentet ind til juleaften, kan en helt almindelig tur i supermarked hurtigt føles som endnu et punkt på en lang stressliste.
Indkøbsvognen skal fyldes med flæskesteg, and, rødkål, kartofler og alt det ekstra som snacks og jydenachos, mens tilbudsskiltene blinker fra alle hylder.
Julepres kan mærkes
I Rema 1000 på Østergade i Brønderslev har personalet de seneste dage ikke kun mærket travlheden, men også en markant kortere lunte hos enkelte kunder.
Det fik købmanden til at skrive et opslag på Facebook, efter flere episoder hvor ekspedienter blev skældt ud, fordi kunderne ikke kunne få lige så meget på tilbud som ønsket. Det fortæller TV2 Nord.
Særligt begrænsningen på maks to flæskestege per kunde har fået nogle til at eksplodere ved kassen, når personalet har mindet om reglerne. Derfor valgte købmanden at minde alle om, hvem der faktisk bestemmer.
Læs også
‘Det er ikke kassepersonalet, der laver reglerne. De er bare mennesker, der passer deres arbejde og tilfældigvis skal sikre, at reglerne overholdes, så alle får en chance for at få deres vigtige julevarer.’
Tonen smitter hurtigt
Opslaget fortsætter med en opfordring til at respektere både begrænsninger og medarbejdere, så stemningen ikke vælter sammen med varerne på båndet.
Pointen er klar. Tilbuddene skal række til mange, og medarbejderne står bare med opgaven med at få køen til at glide og reglerne til at blive fulgt, mens julestressen topper.
Købmanden minder også om, at tonen i butikken smitter. En sur bemærkning i kassen kan ødelægge dagen for en medarbejder, der møder hundrede kunder på en vagt, men også for de andre kunder i køen.
Omvendt kan et smil og et ja til at acceptere begrænsningerne være med til at holde både julestemningen oppe og stressen nede, når der kæmpes om de gode tilbud.